Przy drukowaniu na urządzeniach Kyocera oraz UTAX i Triumph-Adler oraz OLIVETTI potrafi niekiedy wystąpić zatrzymanie druku oraz wygenerowanie błędu F-248.
Z doświadczenia, jeżeli taka sytuacja nastąpi, jest to spowodowane próbą wykonania wydruku bezpośrednio z witryny internetowej lub poczty e-mail.
Jest to błąd czcionki który bardzo rzadko potrafi wystąpić blokując urządzenie.
Co zrobić gdy pojawi się kod F-248 ?
Przede wszystkim należy sprawdzić w kolejce wydruków która praca spowodowała błąd.
Możemy łatwo to zweryfikować w menu urządzenia w opcji STATUS / KASOWANIE ZADANIA w zakładce STAN PRAC DRUKOWANYCH.
Będzie to pierwsza praca na liście.
Należy pamiętać że usunięcie tej pracy nie rozwiąże problemu.
Co zrobić ?
Aby rozwiązać problem należy sprawdzić z którego komputera przyszedł wydruk (jeżeli urządzenie pracuje w środowisku sieciowym).
Następnie w tym komputerze, w panelu drukarki usunąć wydruk generujący błąd.
Co dalej ?
Po usunięciu z komputera / serwera wadliwego pliku wystarczy w naszym urządzeniu w opcji STATUS / KASOWANIE ZADANIA w zakładce STAN PRAC DRUKOWANYCH usunąć plik generujący błąd F-248.
Niekiedy wystarczy zrestartować nasze urządzenie.
Co zrobić by błąd F-248 nie wrócił ?
Ponieważ trwa nieustanny i bardzo szybki rozwój technologii należy skontaktować się z serwisem i uaktualnić oprogramowanie sprzętowe urządzenia, tzw FIRMWARE.
Z praktyki, dobrym rozwiązaniem jest także pobranie dokumentu z internetu na swój komputer i wydrukowanie bezpośrednio ze swojego PC czy laptopa.