F 248, błąd przy drukowaniu w urządzeniach Kyocera, UTAX, Trumph Adler, OLIVETTI

Przy drukowaniu na urządzeniach Kyocera oraz UTAX i Triumph-Adler oraz OLIVETTI potrafi niekiedy wystąpić zatrzymanie druku oraz wyGENEROWANIE błędu F-248.

Jest to błąd czcionki który bardzo rzadko potrafi wystąpić blokując urządzenie.

Z doświadczenia, jeżeli taka sytuacja nastąpi, jest to spowodowane próbą wykonania wydruku bezpośrednio z witryny internetowej lub poczty e-mail.

Błąd F-248 w urządzeniach Kyocera, UTAX, TRIUMPH-ADLER, OLIVETTI
Błąd F-248 w urządzeniach Kyocera, UTAX, TRIUMPH-ADLER, OLIVETTI

Co zrobić gdy pojawi się kod F-248 ?

Przede wszystkim należy sprawdzić w kolejce wydruków która praca spowodowała błąd.
Możemy łatwo to zweryfikować w menu urządzenia w opcji STATUS / KASOWANIE ZADANIA w zakładce STAN PRAC DRUKOWANYCH.

Będzie to pierwsza praca na liście.

Należy pamiętać że usunięcie tej pracy nie rozwiąże problemu.

Co zrobić ?

Aby rozwiązać problem należy sprawdzić z którego komputera przyszedł wydruk (jeżeli urządzenie pracuje w środowisku sieciowym).

Następnie w tym komputerze, w panelu drukarki usunąć wydruk generujący błąd.

Co dalej ?

Po usunięciu z komputera / serwera wadliwego pliku wystarczy w naszym urządzeniu w opcji STATUS / KASOWANIE ZADANIA w zakładce STAN PRAC DRUKOWANYCH usunąć plik generujący błąd F-248.

Niekiedy wystarczy zrestartować nasze urządzenie.

Co zrobić by błąd F-248 nie wrócił ?

Ponieważ trwa nieustanny i bardzo szybki rozwój technologii należy skontaktować się z serwisem i uaktualnić oprogramowanie sprzętowe  urządzenia, tzw FIRMWARE. 

Z praktyki, dobrym rozwiązaniem jest także pobranie dokumentu z internetu na swój komputer i wydrukowanie bezpośrednio ze swojego PC czy laptopa.